onsdag 19 augusti 2009

Den nya tidens hippa husmor?


Under året har man åtskilliga gånger kunnat läsa om huruvida husmorsstilen blivit populär igen bland unga kvinnor och om detta är bra eller dåligt.

Jag vet inte men jag tycker att det verkar helt okej att det finns unga kvinnor idag som vågar visa att de kanske inte har samma ideal som det under de senaste åren spikats att man ska ha.
Här kan man läsa en artikel om just detta ämne; personligen tycker jag att artikeln är välskriven och jag kan känna igen mig i skribentens påståenden. Om man däremot klickar sig in på komentarerna bör man inte förvänta sig några vänliga heja-rop eller lyckönskningar till en människa som vågat ta steget ut och vara sig själv. Nej nej. Tvärtom verkar det vara en direkt inbjudan till arga påhopp från verkliga "sakvetare" som verkar tro att Clara Lidsröms val i livet är menade som ett direkt påhopp mot diverse förståsigpåare.

Även om jag förstår att mitt ensliga morrande i ett litet hus vid skogens slut ända borta i lilla obetydliga Finland inte gör någon skillnad i den stora världen vill jag bara påvisa mitt missnöje mot människor som måste hoppa jämfota på minsta lilla antydan av lycka hos andra människor. Jag blir så arg så.. jag blir riktigt arg faktiskt.. (för att citera en av Astrid Lindgrens figurer)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar