tisdag 4 augusti 2009

Ett smakprov på lycka..

När jag kom hem från L&S var detta vad som mötte mig. Solen hade precis försvunnit bakom skogen och dimman kom rullande och svepte in gården i en mjuk slöja. Allt var så vackert att man bara står och tittar utan att komma på något att ta sig till. Jag kom att tänka på gamla folksagor om älvorna och deras danser i dimman, och inte är det svårt att med lite fantasi se de späda små varelserna valsa omkring därute..


När jag drömt färdigt kom jag på att kanske man skulle ta å se om det fanns hallon uppe vid fårhagen, sagt och gjort med en blygt tilltagen kopp traskade jag iväg för att bli glatt överraskad; på 10min. var halvlitret rågat och jag kunde konstatera att åtskilliga liter skall skördas imårgon:) Ja om inte detta är lycka vet då inte jag:) Natt allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar