måndag 10 augusti 2009

Hösten börjar göra sig påmind







Inte bara för att jag drabbats av en sällanskådad bär och svampplockningshysteri utan man märker redan nu att kvällarna börjar bli betydligt kortare, skolstarten kommer obevekligt närmare och allt känns en aning dystert.




På bilden syns lilla Ida och Lina (som ser ut som en ko fast hon är alldeles säkert en get:P) två av sommarens minstingar, de ska tillbringa sin första vinter i fårhuset med dom andra fåren och getterna i år innan de kan flytta till nya familjer i vår..kanske:) Jag har redan hunnit fästa mig vid dem så hårt att jag blivit osäker. Den tvåbenta krabaten är min blivande man.



För övrigt har jag funderat på lite höstpyssel, kan vara bra att ta bort tankarana på det kommande mörkret genom att börja göra det mysigt på insidan också på Ängsby lantgård. Utsidan börjar ju bli ganska hyfsad nu, på lördag kommer dom att måla hela uthuslängan och de nya handsnickrade dörrarna skall på plats:)



Snurrade omkring på nätet och upptäckte dessa underbara äppellyktor som Underbara Clara har gjort. Hennes blogg finner ni på Västerbottens Folkblad. Jag skulle ha länkat till henne men som tidigare nämnt är jag inte precis teknikens underbarn så länken får vänta tills jag klurat ut detta:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar